powrót do bloga

5 zdrowych postanowień

Zamiast podejmować niemożliwe noworoczne postanowienia, które pozbawiają nas tego, czego pragniemy (aby jeszcze bardziej tego pragnąć), warto postawić sobie za cel nawyki, które możemy włączyć do codziennego stylu życia - bez drastycznych zmian. Zamiast wygrywać milion w totka, może po prostu warto się postarać, żeby 2018 był... zdrowy? 


1. JEDZ WIĘCEJ ROŚLIN 
Rośliny są naprawdę smaczne! A różnorodności kuchni wegetariańskiej i wegańskiej zaskoczy niejednego niedowiarka. Jeśli chcesz obniżyć poziom stresu i zdrowiej się odżywiać w tym roku zamiast drastycznych diet postaraj się tylko lekko zmodyfikować codzienne nawyki. Staraj się zjadać owoce oraz warzywa przy każdym posiłku (lub chociaż większości. Warzywa mają niską zawartość kalorii, ale jednocześnie są bogate w witaminy, składniki odżywcze, minerały i całą resztą "dobra", które korzystnie wpłynie na Twoje zdrowie. 

2. STAWIAJ SOBIE CELE
Metoda małych kroków sprawdza się chyba w każdej dziedzinie życia. Zamiast postanawiać, że zrzucisz 20kg zacznij od mniejszego celu. Jeśli myślisz tylko o efekcie, a nie o drodze by go osiągnąć, szybko zrezygnujesz ze swojego postanowienia. Spróbuj ustalić sobie krótkie cele - dzienne lub tygodniowe. Wtedy nawet w gorętszym okresie lub przy słodyczowych kryzysach będziesz pamiętać do czego dążysz. Jeśli chcesz się bardziej zorganizować, zapisuj kilka punktów na dany dzień, które musisz wykonać - robienie listy obowiązków to super początek, a na koniec dnia widzisz ile zrobiłaś! 

3. PIJ 1 SZKLANKĘ WODY WIĘCEJ  
Wszyscy znamy korzyści płynące z picia H20 (brak migren, zdrowsza skóra, lepsze samopoczucie). Zamiast od razu wrzucać się w wir picia ośmiu szklanek dziennie (zwłaszcza jeśli dotychczas Twoje nawodnienie stanowiła kawa i napoje gazowane), zaplanuj specjalną porę dnia, kiedy wypijesz dużą szklankę wody. Nawet jeżeli nie będziesz czuć wtedy pragnienia. Spróbuj też zabierać ze sobą wszędzie małą butelkę wody - ani się obejrzysz, a nie będziesz mogła wychodzić z domu bez wody. Minimalny wysiłek, a w perspektywie czasu - maksymalne korzyści.

4. NAUCZ SIĘ ODPUSZCZAĆ
Niezależnie od tego, czy zachowujesz urazę, czy wciąż myślisz o czymś, co wydarzyło się w zeszłym roku, nadszedł czas, aby... odpuścić. Pamiętaj, że nie cofniesz czasu, nie zmienisz tego, co już się wydarzyło. Zamiast się zamartwiać, po prostu pogódź się z daną sytuacją i spójrz w przyszłość - to ona ma znaczenie. Stres powoduje wiele niekorzystnych efektów dla naszego zdrowia i samopoczucia - staraj się więc unikać stresowych sytuacji, a kiedy nadejdą mimo wszystko - pamiętaj, że miną. 

5. PRZEKĄSKI. CZY NA PEWNO ICH POTRZEBUJESZ?
Jesteśmy przyzwyczajeni do przekąszania. Nie wtedy, kiedy naprawdę odczuwamy głód, ale tak o... po prostu. Przez większość czasu wcale nie jesteśmy głodni, a po batoniki, ciasteczka i czekolady często sięgamy z przyzwyczajenia lub... mylnie odbieramy sygnały naszego organizmu, który jest spragniony. Łatwo jest wrzucić torbę popcornu do mikrofalówki lub sięgnąć po przekąskę tylko dlatego, że nudzisz się lub oglądasz coś w telewizji, ale jako nowe postanowienie - staraj się uważać nie tylko na to, co jesz, ale także na to, dlaczego to jesz. 

Gotowa na metamorfozę? :)



Czytaj również